Geoblog.pl    didi    Podróże    Berlin-Mumbai-New Delhi-Agra-Kathmandu-Goa-Istanbul-Berlin    Hagia Sofia I Niebieski Meczet

Hagia Sofia I Niebieski Meczet

Turcja
Turcja, İstanbul

Rano wstalismy bez pośpiechu.
Zjedliśmy pyszne śniadanie i po kilkunastu minutach udaliśmy sie w kierunku Hagia Sofia.
Lokalizacja naszego hotelu jest po prostu rewelacyjna - nic dodac nic ująć.....
Do hagia Sofia do XV wieku Kościła, a później meczetu do dnia dzisiejszego dzili nas 2-3 minutowy spacer, do Niebieskiego meczetu (zbudowanego, aby przycmic wielkośc Hagia Sofia - muzułamanie chcieli mieć większą i piękniejszą świątynie)max 4 minuty.
To nie koniec Istanbul słynie również z Grande Baazar... do niego mamy 3 minuty pieszo, a zmierzając w jego kierunku możemy podziwiać przepiękne kamieniczki, setki restauracji i kawiarni -m naprawdę setki - tutaj każdy prawie casły czas coś je...
Generalnie nasza miejscówka to centrum-środek Sultanahmet (stare miasto Istanbulu)/. Po prostu ekstra.
PS
Muszę jeszcze coś napisac o hotelu... czysto, miła obsługa, taras na dachu i naprawdę miła obsługa... polecam.... po tym co nas spotkało najpierw w New Delhi hotel Vanson i pierwsze pokojew Neelams na Goa to tu jest 11/10!!

Nasza podróż zbliża sie juz do końca, ale Ewa juz mówi: nastepnym razem sam (czytaj z kolegami przecierasz szlak, a dopiero później mnie bierzesz), zatem chlopaki myśleć....
Pa.
Buziaczki i uściski dla Tymonka i Konstancji :)

siemion
siemion - 2010-11-12 20:42
A co tam Hagia Sofia ze swoimi kandelabrami jak w hallu Muzeum Lubuskiego, nie wspomnę już o muzułmańskim Niebieskim Meczecie, który niby ma przyćmić wielkość Hagia Sofia. Dziwię się, że jeszcze wam Turcy nie powiedzieli... Bo Hindusi już trąbią, zaraz po Szwedach wpadli w zachwyt... Świebodziński Chrystus Król już ma "łeb na karku"... Teraz wszystko to ch... . Dobrze, że Anglicy widzą w nim Ryszarda, tego Króla Lwie Serce, bo bylibyśmy umoczeni po wsze czasy.

Dominik
Dominik - 2010-11-12 20:43
no widać że Turcja to już naprawdę Europa ... ciesze się że Wam się podoba i możecie wreszcie psychicznie odpocząć w normalnych warunkach hotelowych ... czekamy na Was ... pozdrawiamy Dominik Mikołaj Martyna

tati
tati - 2010-11-12 23:14
Europa wita już jak w domu ,bawcie się . Zengi nie ma miejsca w Zielonej pa

stas
stas - 2010-11-12 23:39
Jeszcze 3 tygodnie temu między Niebieskim Meczetem a Hagia Sophia była meta maratonu. Start był po stronie azjatyckiej zaraz za mostem.

buziaki
buziaki - 2010-11-12 23:47
U nas nawołują dzwony a w Stambule Muzeini. Jak tam wytrzymujecie przyśpiewki miejscowych kilka razy dziennie? A w sprawie pamiątek to np. po stronie azjatyckiej w dzielnicy Uskudar jest o połowę taniej niż na Sultanahmed.